Uitproberen

Iedereen is welkom om tot drie zondagen de activiteiten mee te doen zonder eerst in te schrijven. Je bent tijdens deze activiteiten ook verzekerd, het enige wat je hoeft te doen is iemand van de leiding aanspreken. Deze zal je vragen om iets van contactgegevens op te geven en kan je vertellen bij welke groep je zal aansluiten. Opgelet: controleer eerst onze kalender alvorens langs te komen. Hiermee weet je zeker dat we geen speciale activiteit hebben net op het moment dat jij wil meedoen.

Nieuwe leden

Nieuwe leden moeten zich eerst registreren bij Scouts & Gidsen Vlaanderen, dit kan via het formulier op deze pagina. De verantwoordelijke van de Groepsadministratie keurt zo snel mogelijk jouw inschrijving goed, waarna Scouts & Gidsen Vlaanderen een lidnummer aanmaakt. Zodra dit in orde is, krijg je hier een e-mail van met de nodige informatie om jouw account verder te vervolledigen. Met dit account kan je tot slot net zoals bestaande leden inloggen op onze website, via het profiel-menu rechtsboven gaan naar "Mijn lidmaatschap" en jouw lidgeld in orde brengen.

Bestaande leden

Was je ooit al lid? Dan heb je reeds een account op de Groepsadminstratie en kan je hiermee nog steeds inloggen op onze website. Wanneer je via het profiel-menu rechtsboven vervolgens gaat naar "Mijn lidmaatschap", dan kan je daar heel makkelijk jouw lidgeld voor het nieuwe jaar in orde brengen.

Individuele steekkaart

Om bomen te sparen werken wij met een online individuele steekkaart (medische fiche). Je kan je steekkaart bekijken en bewerken op de groepsadminstratie. Kijk je steekkaart bij het begin van elk scoutsjaar ook zeker na als je al lid bent! Voor deelname aan activiteiten mag deze immers maximaal één jaar oud zijn, anders zal je je niet kunnen inschrijven.

Kosten verlagen

Tegemoetkoming mutualiteit

Bij de meeste mutualiteiten kan je een groot deel van je lid- en inschrijvingsgelden terugkrijgen. Wanneer jouw lidgeld in orde is, kan je onder "Mijn lidmaatschap" voor elk jaar een bewijs van lidmaatschap downloaden. Verder kan je voor afgelopen activiteiten waarop je aanwezig was onder "Mijn activiteiten" een deelnamebewijs downloaden. Op deze attesten staan alle nodige gegevens voor een terugbetaling, wij vullen GEEN andere attesten meer in!

Fiscaal attest kinderopvang

Voor een lid dat heeft deelgenomen aan een activiteit en toen minstens één dag jonger dan 14 jaar was, heeft de ouder/voogd recht op belastingvermindering voor kinderoppas. Wij registreren hiervoor automatisch een attest bij Belcotax-on-Web (ook zonder dat je dit opvraagt), de enige vereiste is dat het rijksregisternummer is aangevuld in de Groepsadministratie tegen 1 maart van het daaropvolgende aangiftejaar. Wie van dit attest een kopie wenst, kan dit steeds downloaden onder "Mijn activiteiten" na afloop van het fiscale jaar.

Scouting op maat

Geld mag geen drempel zijn voor een kind om zich onbezorgd uit te leven bij een jeugdbeweging. Daarom bestaat er Scouting op maat, een solidariteitsfonds voor gezinnen die het financieel moeilijker hebben. Hiermee betaal je slechts een derde bij elke inschrijving, dus zowel bij lidgeld, kampen, weekends als extra zondagse activiteiten. Vraag hier gerust naar bij iemand van de groepsleiding, zij zullen je discreet verder helpen.